woensdag 5 mei 2010

Mooi bevrijd

Een aantal weken geleden was het thema op de basisschool: Leve de groei! Alle kinderen kregen een bolletje mee naar huis om te planten en te verzorgen. Ook mijn dochter en zoon kwamen thuis met in hun jaszak een verdroogd stukje natuur. Met veel liefde en aandacht hebben we ze geplant in een potje, veel en soms geen water gegeven, er tegen gepraat, maar de bolletjes waren zo zielig en verdroogd dat ik er eerlijk gezegd geen hoop op had dat het nog wat zou worden. Maar na 2 weken begon er in het potje van m'n dochter iets te groeien, een echt plantje kwam er tevoorschijn uit de aarde. In het potje van zoonlief gebeurde, tot zijn verdriet en grote ergenis, niets... Ik was al verwonderd over het feit dat er nog iets uit het bolletje gekomen was. Maar vanmorgen stonden we allemaal versteld: Er had een schattig roze bloemetje zich bevrijd uit haar hulsje en had zich mooi uitgevouwen tot iets prachtigs. Wij waren onder de indruk...


Het moest natuurlijk direct vastgelegt worden, stel je voor dat het weer net zo plotseling verdwijnt als dat het kwam...
En ja, bij zoonlief is inmiddels ook een plantje gekomen nog zonder bloemetje, maar toch...


Natuurlijk moest er meteen onderzocht worden of er ook nog geur aan het bloempje zat...

Oh, wat is ze blij met het mooie bevrijde bloemetje op deze bevrijdingsdag


En terecht!! Gezellige bevrijdingsdag vandaag en geniet van de vrijheid die je hebt.

2 opmerkingen:

  1. het lijkt op een oxalis. Maar het is zeker de 2e bloei want hij heeft wel ene beetje vreemde vorm.
    Leuk dat ze toch nog uitgekomen zijn! Ik heb hier nooit bollen meegekregen hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil even zeggen dat ik je mobiel hoesje geweldig vind, heel goed gedaan hoor en dat voor een eerste keer. En hoe meer je haakt hoe beter het je afgaat. Ik doe alles uit mijn hoofd, van kleins af aan heb ik iets tegen patronen haha. Ik doe gewoon en over het algemeen pakt het goed uit. Nou meid succes met het haken en ik kom af en toe is kijken of je alweer iets moois gemaakt hebt, groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen