vrijdag 20 april 2012

Vormpjes om van te smullen

Ruim een jaar geleden nam ik op een hobbybeurs 2 bakjes mee. Groene en witte smeurrie. Het goedje heet Silli en als je de 2 bakjes bij elkaar doet, wordt het een soort mengsel waar je vormpjes mee kunt maken. Je drukt er van alles in met een leuk profiel (legoblokjes, bedeltjes, bloemetjes enz) en wacht tot het hard word. Dan bak je het af en je hebt je eigen mal gemaakt voor bijvoorbeeld marsepein, fondant, fimoklei enz. Ik was er steeds niet toe gekomen om dit avontuur aan te gaan, maar van de week durfde ik het te doen, met dit als resultaat. Best grappig. Op deze link (klik) kun je nog veel meer lezen hierover.
Verder kocht ik te zure appels om zo te eten, dus na al het commentaar van de kids, bakte ik kleine appeltaartjes met leuke vormpjes bovenop.
Ziet dat er niet heerlijk uit? (Krijg gewoon weer zin in appeltaart als ik die foto's zie...) En ik probeerde ook nog zoete balletjes te maken in m'n popcakemaker (zie vorige berichtje). Cakebeslag met stukjes appel en kaneel. Ook heerlijk, dus ook weer een aanrader. Ja, ik ben heel blij met m'n kadootje...(al is het niet echt goed voor de lijn...)
Fijn weekend allemaal met hopelijk wat meer zon dan vandaag.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke hartjes-koekjes, super idee! Doet mij inderdaad ook aan appeltaart denken :-)
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk spul is dat! Herken ik playmobil sla en wortels?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk die vorm-maak-pasta! ...heb het ook op m'n verlanglijst staan...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, die appeltaartjes zien er heerlijk en heel schattig uit, die ga ik onthouden! En die groene en witte smurrie heb ik hier ook nog staan, nog steeds niets mee gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen